Thursday, March 3, 2011

Doaku , hatiku ..




Hari ini ku bangkit dari tidur dan menyedari tiada lagi kata-kata indah ucapan manis dari dia .. ku biarkan jaga ku diiringi dengan tangisan penuh duka .. pedih itu yang ku rasa .
Hari ini ku kuatkan kaki melangkah .. mencuba melupakan semua .. semua bait-bait kenangan indah yang pernah tercipta antara kami berdua .
Hari ini ku bangun dari jatuhku mencapai sejadah yang terlipat kemas .. lama tidak ku sentuh .. ku basahkan diriku dengan air suci .. meminta pada yang esa .
Hari ini ku bersuara tanpa ada yang mendengar .. tatkala dulu , andai ku bersuara dia lah yang setia mendengar .. kini tiada lagi bayangannya .
Ya Allah .. aku insan biasa . ketabahanku ada batasnya .. kadang ku jatuh , kadang ku kuat , kadang ku lemah ..
Kugagahi kaki melangkah .. setiap detik silih berganti .. berputar tanpa henti .. aku masih lagi disini penuh duri ..
Ku menangis .. menangis lagi .. hilangnya tiada ganti ..
Meski waktu datang dan berlalu sampai ku tidak bertahan ..
Apakah mampu masa itu merubah segalanya? Keyakinan ku , ku ragui ..
Aku tak mampu berdiri tanpa dia membangunkan ku ..
Kali ini ku terjatuh tanpa dia .. ku berdiri sendiri ..
Menjalani hidup sendirian ..
Berjalan tanpa henti mengharungi badai yang melanda .. perjalanan ku penuh dengan kenangan bersamamu .. apa perlu ku berjalan lagi sampai ke akhir garisan sehingga tiada lagi bayangmu ?
Hentian ku .. perjalanan ku .. tetap ada kamu ..
Akhirnya kami ada di akhir yang menyakitkan ..
Walau ku sedar kami telah melangkah terlalu jauh .. semua itu tiada erti nya lagi .. jauhpun hubungan kami ia tidak mugkin akan kekal seperti yang kami mahu ..
Biarpun cinta itu masih ada .. tersimpan rapi di dalam hati .. semua tiada artinya lagi .. terpaksa di buang jauh tanpa kembali ..
Tangisan ku tiada makna .. kerana ia tak kan mampu membawanya kembali ..
Kesedihan ku tiada guna .. kerana ia tak kan mampu memintas sepi ..
Ya Allah .. berikan lah aku kekuatan untuk harungi hari – hari yang mendatang .. tiada lagi tempat ku mengadu selain kepada Mu Ya Allah . andai ini balasan yang ku terima .. maka berilah aku ketabahan menghadapinya .. ampunilah kami .. ampuni lah aku kerana tidak mampu lenyapkan perasaan ini . hanya Engkau yang mampu melenyapkan nya Ya Allah . aku hamba Mu yang lemah yang tidak lari dari kegelisahan , kesilapan , kesedihan , dan keraguan .. lindungilah aku , teguhkan lah imanku .. aminnnnnnn….

P/S: Kepada mantan kekasihku,

Semoga kau akan tabah jalani hidupmu .. teruskan lah perjuangan dan impian mu .. kita pasti mampu hadapi ini semuaa .. lupakan lah aku .. lupakan semua yang pernah kita bina .. kejayaan mu adalah kegembiraan ku .. perubahan mu adalah kesenangan bagiku .. bawalah cinta kita ke cinta yang lebih layak di mata Tuhan . semoga kau pertemukan seseorang yang akan mampu membahagiakanmu .. semoga cinta yang bakal kau terima adalah cinta yang benar-benar suci dan sejati .. semoga apa yang pernah kita rasa .. keindahan cinta yang pernah kita ada akan beralih kepada yang lebih layak menerima .. aku akan selalu mendoakan kau di sana .. mendoakan agar kau akan Berjaya melupakan ku .. melupakan cinta ini yang tak kan bisa bersemadi .. gapailah impian mu setinggi –tingginya .. nun jauh di sana akan kau temu sinar bahagia yang sejati di hati .. Allah yang suci yang sentiasa menemani .. airmata ku yang penuh kesedihan ini merelakan kau pergi .. diiringi dengan kegembiraan di atas keputusan mu .. Alhamdulillah ..

Aku .. biarlah aku hanyut di bawa arus yang deras .. akan ku terus hanyut di layari ombak resah .. biarlah hanyut ini membawa aku ke sesuatu yang beerti .. biarlah ombak ini terus menghempas diri dan membawa ku ke sesuatu yang pasti .. biarlah ku susuri jalan ini penuh liku .. pasti aku akan berjaya mengharungi nya . aku akan berjaya dengan kehendak Allah . akan ku mencuba mengutuhkan hati melayar bahtera yang abadi .. ku relakan semua yang berlaku .. hapuskan lah bayangan resah .. bahagiakan lah dia .. aku tak mahu terus menyakitinya dengan kesedihanku .. biarpun berat menerima .. aku harus tabah jalani .. cinta ini terlalu dalam sehingga aku tak mampu meleraikan nya .. tapi apakan daya .. cinta ini tak akan kekal abadi .. biarlah ku lepaskannya kini .. daripada ku terus ditipu helah yang tak pasti ..
Biarlah dia kekal menjadi sahabat yang ku sayangi .. biarlah dia kekal berdiri melihat ku dari jauh .. biarlah dia dikurniakan cinta yang abadi .. biarlah dia terus melayari hari hari nya dengan bertemankan doaku .. aku redha .. ALLAHU AKBAR ..

PASTI KEJAYAAN MILIK KITA BERSAMA.

:: DOA ::
Allahumma innii As. Aluka hubbaka wa hubba man yuhibbuk, wal ‘ amalal ladzii yuballighunii hubbak. Allahumaj’al hubbaka ahabba ilayya min nafsii wa ahlii wa minal maa-il baarid .
Artinya:
Ya Allah , sesungguhnya saya mohon kepada Mu untuk tetap mencintai kepadaMu , dan orang yang Engkau cintai , serta dapat beramal yang menyampaikan kepadaku untuk mencintai kepadaMu. Ya Allah berkenan lah kiranya ENGKAU menjadikan cinta kepadaMu melebihi cintaku terhadap diriku sendiri, keluargaku dan dari air yang sejuk .

Robbisyroh lii shodrii , wa yassir lii-amrii , wahlul ‘uqdatan min lisaanii , yafqohuu qowlii . waj’al lii waziiro min ahlii , haaruuna akhii . usydud bihii-azrii , wa asyrik . Hu fii-amrii . kay nusabbihaka katsiiroo , wa nadzruko katsiiroo . Innaka kunta binaa bashiiroo .
Artinya :
Ya Allah berkenanlah kiranya ENGKAU melapangkan dadaku , dan permudahkanlah urusanku , dan melepaskan kekakuan lidahku, agar supaya mereka faham ucapanku . Dan berkenanlah kiranya ENGKAU menjadikan untukku seorang pembantu dari keluargaku , iaitu Harun saudaraku . Dengannya teguhkanlah kekuatanku , dan jadikanlah dia sebagai kawan dalam urusanku . Agar kami senang bertasbih sebanyak-banyaknya kepadaMu , dan berdzikir sebanyak-banyaknya pula kepadaMu . Sesungguhnya ENGKAU Maha mengetahui dengan keadaan kami .
Amin .


No comments:

Post a Comment

Fleet like a butterfly & grow like a flower ! Look Forward & have courage onto anything u do . :)