Friday, March 4, 2011

aku jatuh cinta ~



aku jatuh cinta ..
itu lah kata-kata yang keluar dari mulut ku ..
cinta kepada siapa?
cinta pada Allah .

aku buka 'youtube' lantas saja lappy ni ku pegang ..
tergerak ingin mendengar lagu-lagu syahdu ..
searching punya searchingg .. jumpa lagu yang buat aku terhantuk seketika ..
Ya Allah .. syahdunya ..
merdu dengan kata-katanya .. tanpa ku sedari airmata mengalir dengan laju menitis ke pipi .
dalam kegelapan malam yang pekat ku iringi dengan lagu-lagu ketuhanan ini ..
Subhannallah ..
perasaan ini tidak mampu ku gambarkan ..
cinta ku kepada Mu Ya Allah tidak pernah kering ..
cuma terkadang aku leka .. aku terlupa ..
betapa jahil nya aku sbgai manusia ..
Ya Allah .. kenapa mesti kita dibuai dengan keasyikan dunia ..
sedangkan kita tahu yakni dunia ini hanya sementara ..

Lagu-lagu syahdu ini ku hayati setiap bait-bait liriknya ..
penuh makna .. menusuk di dada ..
bagai tertikam diri sendiri ..
tertusuk sanubari ..

dalam lelah dalam resah ..
mencuba mengerti mengapa di uji ..
astaghfirullahalazim ..
teringat kembali dengan kata kata ustazah yang pernah mengajar ku dulu ..
setiap dugaan dan ujian itu diberikan agar kita mengingati Nya ..
kerana jika kita terus menerus mengecap kebahagiaan .. terkadang kita lupa .
itu saja cara Allah menyedarkan kita .

rinduu .. rinduu pada Mu ..
terlalu merindui Mu Ya Allah ..
syukur pada Mu Ya Allah kerana masih diberikan nikmat MerinduiMu ..

Ya Allah aku pohon Engkau tenangkan lah jiwa ku yang meronta ..
temukanlah aku dengan cinta sejati .. astaghfirullahalazim..
hebatnya dugaan Mu ..



Di mana cahaya Nya ?
Di mana sinar Nya ?
pasti kan ku temu sekiranya Jiwa ini terus bertasbih kepada Nya .

Dalam teguh kadang tanpa kita sedar kita sebenarnya lemah ..
tumpas dalam genggaman ..
tercabar keimanan ..
terjatuh dalam kolam tandus kegersangan ..
senada iman kadang tersimpan derita ..
bersimpuh la pada Nya ..

Ya Allah ..
Hati ini .. jiwa ini .. memerlukan Mu .

bersyukur dengan semua lagu-lagu syahdu berunsur ketuhanan ini ..
Berterima kasih juga pda pencipta lagu-lagu tersebut ..
sungguh sangat menyentuh hatiku pada ketika aku menulis semua ini ..
tangisan ku adalah bukti kehebatan lagu-lagu tersebut yang juga datang nya dari ciptaan Allah .
Alhamdulillah .

cuba klik link-link di bawah ini ..
nescaya hati kamu juga bakal tersentuh seperti ku ..
aku percaya kamu akan merasa sepertimana yang aku rasa .
InsyaAllah .



antara lirik yang buatku tersentuh .

Song : buka mata buka hatimu
By : opick

Buka mataku buka hatiku
Alloh terangilah
Hidupku dengan sinarMu

Aku meraba tak berdaya
Tanpa rahmadMu aku hina

Beribu dosa telah terjadi
Bewarnai langkahku
Hitam diri
Hitamlah hari yang lalu
Gila tanpa cahayaMu
Gelap seluruh hidupku
Tak berdaya tak berarti sia-sia

Tak mungkin bisa ku sempurna
Mencintaimu seperti ke-Maha-anMu
Diri yang hina berlumur noda
Hanya bersimpuh
Memohon belas kasihMu

Beribu dosa telah terjadi
Bewarnai langkahku
Hitam diri
Hitamlah hari yang lalu
Gila tanpa cahayaMu
Gelap seluruh hidupku
Tak berdaya tak berarti sia-sia

Buka mataku buka hatiku
Alloh terangilah
Hidupku dengan sinarMu


http://musiklib.org/Opick-Buka_Mata_Buka_Hati-Lirik_Lagu.htm


ALLAHU AKBAR .
T_T

No comments:

Post a Comment

Fleet like a butterfly & grow like a flower ! Look Forward & have courage onto anything u do . :)