Sunday, February 12, 2012

Standing still ..




Biarlah biarlah rasa ini terus disini bersama ku .. biarlah kewujudan mu memberi aku kekuatan untuk terus berdiri , meski waktu terus berlalu mengisi keraguan di benak fikiranku .. meniti hari yang kosong tanpa erti , memenuhkan tiap ruang yang terdampar layu .. hari-hari sepi tanpamu , mencipta pelbagai perasaan yang tak mampu untuk aku gambarkan .. menyimpan sejuta rasa yang tak mampu terungkapkan ..

Hidup yang aku jalani kini membuat aku menyedari aku boleh berjalan jauh tanpa roda , boleh duduk tanpa sofa , boleh tidur tanpa duka . eya ! aku bangga aku hidup begini , hidup dengan kekuatan yang ada pada diri sendiri , aku bina semangat itu dengan utuh , walaupun payah tapi aku mencuba tanpa kenal putus asa .

''tanpa sedar aku telah berdiri dengan megah walaupun tidak mewah'' .


Tiap detik berlalu , bagai ombak beralun menghempas pantai .. waktu akan berhenti , semangat akan mati , jiwa akan punah , rindu akan sia-sia , hati akan rapuh , raga akan terhapus . akhirnya cerita tentang hidup tetap tamat dengan ‘tanah’ , yang datang tak terduga . Biarlah tiap-tiap perjalanan yang dilalui tetap terisi dengan kenangan yang abadi .

Biar saja hati tetap terus tabah dan mampu menjadi seteguh karang , mampu menjadi seluas lautan , setinggi langit , dan bersinar seperti bintang , biar pun terkadang karang yang teguh juga mampu pecah , lautan yang luas juga bisa surut , langit yang tinggi juga bisa terasa rendah , bintang yang bersinar juga bisa pudar tak bercahaya .. hidup yang indah takkan selalu sempurna , perasaan akan berubah – ubah , dunia akan berputar , masa akan memakan usia .

berdirilah sedaya yang mampu , berlarilah sejauh mungkin , mendakilah seluruh tenaga mu , mengayuhlah dengan semangat utuh . hari – hari akan menjadi indah dengan ada Nya Dia dalam hati mu. Percayalah …

No comments:

Post a Comment

Fleet like a butterfly & grow like a flower ! Look Forward & have courage onto anything u do . :)